Algemene voorwaarden van “van Rooden Vermogensmanagement B.V.”,
gedeponeerd bij Kamer van Koophandel onder nummer 67411975.
1. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en iedere overeenkomst tussen ”van Rooden Vermogensmanagement B.V.” onder KvK nummer 67411975 , hierna te noemen “Opdrachtnemer”, en de klant, voor zover van deze algemene voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk wordt afgeweken.
- Bedingen die afwijken van de in deze algemene voorwaarden voorkomende bedingen, zoals algemene voorwaarden van de klant, zijn tussen partijen niet van kracht, tenzij deze in overleg met Opdrachtnemer zijn overeengekomen en door Opdrachtnemer als zodanig uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
- De klant die reeds eerder overeenkomsten met Opdrachtnemer is aangegaan waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing waren, wordt geacht stilzwijgend met de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden op latere overeenkomsten van Opdrachtnemer in te stemmen.
2. Offertes, totstandkoming overeenkomst, opzegging
- Een door Opdrachtnemer gemaakte offerte is vrijblijvend en geldig gedurende 30 kalenderdagen, tenzij anders aangegeven. De in een offerte vermelde prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
- Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de overeenkomst in gedeelten uit te voeren en de overeenkomst in gedeelten te facturen.
- Alle opdrachten worden uitsluitend gegeven aan Opdrachtnemer die derhalve als enige opdrachtnemer geldt. Tussen de klant en de persoon die krachtens enige rechtsverhouding tot Opdrachtnemer de overeenkomst, zoals werknemers en/of bestuurder(s), uitvoert of bij die uitvoering betrokken is, komt geen overeenkomst tot stand, ook niet indien de overeenkomst met het oog op uitvoering door die persoon in de zin van artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek wordt gegeven. Het bepaalde in artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek en artikel 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek wordt uitgesloten.
- Opdrachtnemer heeft (met inachtneming van het elders in deze algemene voorwaarden bepaalde) het recht de overeenkomst (tussentijds) door opzegging te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van vier weken.
3. Uitvoering van de overeenkomst
- Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de overeenkomst de zorg van een goed opdrachtnemer in acht nemen. Op Opdrachtnemer rust uitsluitend een inspanningsverplichting en Opdrachtnemer garandeert geen resultaat, van welke aard dan ook.
- De klant dient veranderingen in zijn (vermogens)situatie en/of zijn adviesbehoefte mede te delen aan de Opdrachtnemer, en wel zo voortvarend dat Opdrachtnemer hiermee bij de uitvoering van de overeenkomst rekening kan houden.
4. Facturatie en betaling
- Betaling van declaraties dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, zijnde een fatale termijn. Betaling dient te geschieden zonder enig recht van de klant op korting, opschorting en/of verrekening.
- Indien een declaratie niet binnen de betalingstermijn is voldaan, is de klant tot aan de dag van volledige betaling over het openstaande bedrag een contractuele rente verschuldigd die gelijk is aan de wettelijke handelsrente van artikel 6:119a BW. Indien na een eerste aanmaning betaling uitblijft, is de klant alle (buiten)gerechtelijke kosten verschuldigd, die tenminste 15% van het declaratiebedrag zijn, met een minimum van € 100,–, onverminderd het recht van Opdrachtnemer de daadwerkelijke kosten van de klant te vorderen indien deze hoger zijn. Indien de klant consument is, geldt de wettelijke regeling voor (buiten)gerechtelijke incassokosten. Indien een declaratie of voorschot niet binnen de betalingstermijn wordt voldaan, kan Opdrachtnemer haar werkzaamheden opschorten zonder aansprakelijk te zijn voor de gevolgen.
- Indien de klant een schuldenregeling met zijn crediteuren tracht te treffen of treft, ingeval van (aanvraag van) faillissement, (aanvraag van) surseance van betaling of WSNP, beslaglegging en/of liquidatie van de onderneming alsmede ingeval van overlijden en/of onder curatele stelling is Opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk op te zeggen en is al hetgeen Opdrachtnemer van de klant te vorderen heeft direct opeisbaar, onverminderd het recht de meerdere schade te vorderen.
5. Aansprakelijkheid
- Iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer, zowel contractueel als buitencontractueel, voor alle schade en kosten, welke veroorzaakt zijn dan wel rechtstreeks verband houden met een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst, is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat de klant in de afgelopen twaalf maanden aan Opdrachtnemer heeft betaald.
- Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade en kosten, waaronder onder meer doch niet uitsluitend productieschade, gederfde winst en andere indirecte economische schade, stagnatieschade, schade van derden, operationele verliezen en gemiste kansen.
- De bedingen van deze algemene voorwaarden zijn mede gemaakt ten behoeve van degene die een opdracht van een klant aan Opdrachtnemer krachtens enige rechtsverhouding tot Opdrachtnemer uitvoert of bij die uitvoering betrokken is, waaronder in het bijzonder ook alle medewerkers en alle overige personen die bij, voor of namens Opdrachtnemer werkzaam zijn, direct of indirect, al dan niet als bestuurder.
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het niet deugdelijk functioneren van bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software, gegevensbestanden, registers of andere zaken, geen uitgezonderd. Dit geldt ook indien een e-mailbericht niet juist of niet volledig of niet tijdig wordt overgebracht en/of ontvangen.
6. Aansprakelijkheid voor derden
- Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van door haar in het kader van de uitvoering van een opdracht ingeschakelde derden. De klant machtigt Opdrachtnemer om algemene voorwaarden (met eventueel aansprakelijkheidsbeperkingen) bedongen door deze derden te aanvaarden, ook ten behoeve van de klant en namens hem, en vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van die derden in verband met claims van de klant jegens die derden.
7. Diverse
- Deze algemene voorwaarden zijn opgemaakt in de Nederlandse Bij vertaling van de algemene voorwaarden in een andere taal geldt de Nederlandstalige versie als authentiek en dienen gebruikte begrippen in de context van het Nederlands rechtsstelsel te worden gelezen en begrepen.
- Deze algemene voorwaarden kunnen slechts schriftelijk worden gewijzigd. Dat geldt ook voor dit schriftelijkheidsvereiste.
- Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden ongeldig mocht zijn, zullen de overige bepalingen hun volledige werking behouden. In dat geval zullen partijen de ongeldige bepaling vervangen door een geldige bepaling overeenkomstig doel en strekking van deze algemene voorwaarden en wel zodanig dat een nieuwe bepaling zo weinig als mogelijk verschilt van de ongeldige bepaling.
- De klant geeft Opdrachtnemer het recht om per e-mail met hem en derden te communiceren, zich ervan bewust zijnde dat de vertrouwelijkheid van per e-mail verzonden informatie niet gewaarborgd is.
8. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en alle offertes en overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- De rechtbank Overijssel, locatie Almelo is exclusief bevoegd om kennis te nemen van geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van deze algemene voorwaarden of een overeenkomst, waarbij het Opdrachtnemer vrijstaat de klant ook te dagvaarden voor de bevoegde rechter van zijn woonplaats.